Skončily prázdniny, začaly zase školní povinnosti dětem i rodičům, počasí je jako na houpačce. Krásné dny babího léta střídají dny chladné a deštivé. A to všechno jsou podmínky pro snadné nachlazení.

A jak nachlazení předcházet? Jak se s ním vypořádat, když už na nás skočí?
Nachlazení se projevuje nejčastěji pokašláváním či kašlem, rýmou, zimomřivostí, ztrátou energie a snížením zájmu o věci kolem.
Nejlepší je samozřejmě zůstat zdravý. Proto bychom s prevencí měli začít už v době, kdy se začíná zkracovat den, kdy je méně sluníčka.
Jak slovo nachlazení samo hlásí, tělo bylo zasaženo chladem. A chladem nejvíce trpí ledviny. Proto doporučuji pravidelně posilovat ledviny přes reflexní systém na ruce – viz.obrázek. Tělo se potom bude umět mnohem lépe vypořádat s venkovními vlivy.
Dobrá imunita zásadně souvisí s dobře fungujícím lymfatickým systémem a také s dobrou náladou. Jsme-li veselí a spokojení, jsme také zdravější. Jinak řečeno pevnější na všech úrovních.

Lymfatický systém můžeme podpořit lymfodrenážemi a správnou životosprávou – dostatečný, příjmem tekutin, spánkem, sportem a lehčí stravou. Více o lymfatickém systému v článku Tělo a duše – nejen psychosomatika.

A když už na nás nachlazení skočí? V samém začátku, připráních příznacích, doporučuji užít homeopatikum ACONITUM 9 – je dobré ho mít v domácí lékárně. Měly by vám stačit 3 kuličky užité v hodinových intervalech.
Pokud někdy jen tzv.promrznete, zmoknete, doporučuji hned po příchodu domů vzít 1 kuličku ACONITUM 9 a předejdete následnému onemocnění. Aconitum vyžene chlad z těla.

Při již rozjetém nachlazení si určitě dopřejte dostatek odpočinku a tekutin, tělo potřebuje načerpat energii. Opět pravidelně posilujte ledviny přes RZ. A výborný účinek má koupel nohou v teplé slané vodě – zvláště při rýmě. Ne koupel! Pouze nohy v teple.

Potom už jen poproste partnera o pohlazení a pusinku na čelíčko a budete brzy fit.

S úsměvem a přáním zdravých a radostných dní Eva